A EDIÇÃO ELETRÔNICA DO © MOBRAUN - MOVIMENTO BRASILEIROS UNIDOS É REGIDA PELOS PRINCÍPIOS DO CONHECIMENTO COMPARTILHADO ( COPYLEFT), QUE VISAM ESTIMULAR A AMPLA CIRCULAÇÃO DE IDÉIAS E PRODUTOS CULTURAIS. A LEITURA E REPRODUÇÃO DOS TEXTOS É LIVRE, NO CASO DE PUBLICAÇÕES NÃO COMERCIAIS. A CITAÇÃO DA FONTE É BEM VINDA. MAIS INFORMAÇÃO SOBRE AS LICENÇAS DE CONHECIMENTO COMPARTILHADO PODEM SER OBTIDAS NA PÁGINA BRASILEIRA DA CREATIVE COMMONS. NÃO EXALTAMOS RAÇA ALGUMA COMO SUPERIOR A OUTRA.
segunda-feira, 2 de maio de 2011
CARRO ESPECIALMENTE DESENVOLVIDO PARA AS ESTRADAS BRASILEIRAS
CARRO ESPECIALMENTE DESENVOLVIDO PARA AS ESTRADAS BRASILEIRAS GOVÊRNO FEDERAL - PROGRAMA: O BRASIL É NOSSO???
Cams hydraulic Chain-drive 4x4, about 7 feet of up OR down motion on each tire: specs below Engine is a fuel injected Ford 5.0 V8 out of a '93 cobra mustang, c4 transmission out of an early bronco. 9" w/ 5.38 gears and ARB air locker mounted in the center (below driver) running chain gears on the ends where the swing arms pivot. Swing arms are hydraulically controlled individually or together, and there is coil spring and shock suspension as well. large chains running inside the swing arms turn hummer gear reduction (2:1) hubs at each wheel. tires are 39.5". The steering is linked through the swing arms as well and the steering box is mounted just infront of the axle below the driver. body construction is steel tubing (mostly DOM) and the total weight is 5900 LB..
Assinar:
Postar comentários (Atom)
Nenhum comentário:
Postar um comentário